Monday, July 20, 2009

Skuteczna kampania społeczna w Belgii

Oto świetny przykład kampanii społecznej z bardzo ograniczonym budżetem. Belgijski Związek Urologów przeprowadził kampanię wzorowo, a efekt zadziwił każdego.


Rak prostaty to częsta choroba, która jednak musi być wykryta bardzo szybko. Belgijski Związek Urologów postanowił uporać się z problemem niskiej wykrywalności raka prostaty i dotrzeć do jak największej liczby Belgów. Niestety mieli bardzo skromny budżet.


Poprosili zarządcę najsłynniejszej fontannty w Belgi o obniżenie ciśnienia wody. Ta fontanna to posąg przedstawiający siusiającego chłopca.



Dodali do tego banner z napisem "Problem z oddawaniem moczu? Sprawdź swoją prostatę dzisiaj!"



Zasięg kampanii przeszedł najśmielsze oczekiwania. Każda belgijska gazeta zamieściła zdjęcia i opis kampanii, kampania pojawiła się na 15.000 stron internetowych. Urolodzy pojawiali się w wywiadach w belgijskiej telewizji. Całą akcję spontanicznie poparł Komisarz ds. zdrowia Unii Europejskiej. A co najważniejsze, kampania dotarła do 85% Belgów!



Tak powinno przeprowadzać się marketing partyzancki!

No comments:

Post a Comment